det är aldrig för sent

Har praktik nu två veckor framöver i st clara kyrka. Dagarna går ut på att ge mat och kaffe till hemlösa vilket kanske inte låter särskilt exlusivt men som jag hoppas kommer att ge något i slutändan. Idag träffade jag Kjelle, tidigare hemlös och missbrukare. Vi pratade en lång stund och han berättade mer än gärna allt han varit med om. Hur sjukt det här än låter måste jag säga att jag nästan blev avundsjuk på Kjelle. Han hade verkligen varit med om mycket. Mycket hemskt, javisst, men samtidigt levt livet till det yttersta. Han hade varit på botten och sett den mörkaste nyansen av svart, men lever idag med livet i behåll och en ljus framtid. Kjelle har sjungit framför kungen och drottningen, skojat med prins philip och ändrat texten till en lovsång som idag spelas i kyrkor runt om i landet. Jag och Ema var förbluffande och fulla av beundran. Kjelle tyckte inte det var något märkvärdigt.

Kommentarer
Postat av: Ema

åh vad fint. kjelle rockar!

2011-03-09 @ 15:59:50
URL: http://otherfilthystories.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0